Trefwoorden
Objectcategorie 1

Objectcategorie 2

Locatie van bewaring

Handelswagen met gesloten rijtuigcabine en halfopen koetsiercabine met koetsierbank, Karrenmuseum Essen

Identificatie

ObjectnummerOnbekend
HerkomstLuik
Bouwperiode1850 - 1910
Locatie van bewaringPrivé-collectie

Typologering

Objectcategorie 1wagens
Objectcategorie 24-wielige voertuigen
ObjectnaamWagen, geveerd
TitelHandelswagen met gesloten rijtuigcabine en halfopen koetsiercabine met koetsierbank

Afmetingen

Bruto lengte255 cm
Bruto breedte154 cm
Bruto hoogte220 cm
Spoorbreedte133 cm

Beschrijving

VeringJa
RemJa
OpbouwVooronderstel: 2 wielen verbonden met as, voorarmframe, schamelblokken, draaibaar verbonden met bovenschamelring en rongblok. Rongblok verbonden met langboom met het achteronderstel. Op het rongblok is een dwarse veer verbonden met het bovenstel. Achteronderstel: 2 wielen, verbonden met as, uitgerust met bladveren verbonden met bovenstel. Bovenstel: gesloten rijtuigcabine en halfopen koetsiercabine met koetsierbank, voetplank en schutplank.
DefinitieHandelswagen met gesloten rijtuigcabine en halfopen koetsiercabine met koetsierbank
Het Karrenmuseum is een Erkend Museum in Vlaanderen